zaterdag 1 juni 2013

Tine Embrechts kruipt nog eens in de huid van weervrouw Sabine Hagedoren in Tegen de Sterren op


Tine Embrechts kruipt nog eens in de huid van weervrouw Sabine Hagedoren in Tegen de Sterren op

Op donderdag 12 januari zagen gemiddeld 870.000 kijkers (live +5) hoe Roos Van Acker voor 'Tegen de Sterren Op' in de huid kroop van Royalty-gezicht Kathy Pauwels en schlagerkoningin Laura Lindsey. Hiermee bereikte de achtste aflevering van het humoristisch programma een marktaandeel van 35,7% (VVA 18-54) en een piek van 957.914 (live +5).

Op donderdag 19 januari verrassen verschillende gastacteurs van het huidige seizoen van 'Tegen de Sterren Op' de kijker met nieuwe imitaties: Adriaan Van den Hoof is Jo De Poorter, Jacques Vermeire speelt Herbert Flack in zijn ‘Aspe’-personage Pieter Van In, de kijker kan de 2 verschillen tussen Els De Schepper en Lesley-Ann Poppe zoeken, Tine Embrechts kruipt nog eens in de huid van de rondborstige weervrouw  Sabine Hagedoren, en Bart Peeters... die speelt gewoon zichzelf. Ook de vaste cast neemt enkele nieuwe typetjes op zich.

Verder naast de imitatie van Sabine Hagedoren in 'Tegen de Sterren Op'
Steven Van Herreweghe (Chris Van Espen) is klaar voor alweer een nieuwe aflevering van 'De Pappenheimers'. An Lemmens (Nathalie Meskens), Tom Lenaerts (Guga Baul) en Sien Eggers (Jonas Van Geel) spelen de finale.

In 'TV Makelaar' heeft Jo De Poorter (Adriaan Van den Hoof) een afspraak met de familie De Boeck. Hij polst wat hun wensen zijn en gaat voor hen op zoek naar de geschikte woning, met de champagne al in de aanslag. Staf Coppens (Chris Van Espen) ontvangt vandaag een speciale gast in de spelarena van ‘Binnen de Minuut’: Bart Peeters. Het wordt een emotionele opname voor Staf.

Pieter Van In (Jacques Vermeire) en Carine Neels (Clara Cleymans) trekken in 'Aspe' op onderzoek uit wanneer een lijk wordt ontdekt. Commissaris De Kee (Ivan Pecnik) polst bij hoofdinspecteur Van In naar de stand van zaken.

Prins Filip (Walter Baele) heeft een nieuw talent ontdekt en hij geeft een kleine demonstratie. Siegfried Bracke (Ivan Pecnik) ontmoet Lesley-Ann Poppe (Els De Schepper)  in de 'Man bijt Hond'-rubriek 'Blind Date'. Jeroen Meus  (Adriaan Van den Hoof) maakt ‘iet eel lekker’ klaar in 'Dagelijkse Kost'. Veel meer dan 'e goei eike' heeft hij daarvoor niet nodig. Sabine Hagedoren (Tine Embrechts) in 'Het Weer'. Kato Callebaut (Nathalie Meskens) sluit de aflevering af met een muzikale act.

Ode aan de borsten van Sabine Hagedoren

Elke week is er in ‘Tegen De Sterren Op’ een gast-imitator. Onlangs was dat Tine Embrechts, zangeres, actrice en comédienne. “Imiteren was nieuw voor mij,” zegt Tine.

“In de zomer zat ik in ‘Villa Vanthilt’ in de uitzending waarin Nathalie Meskens centrale gaste was. Sindsdien zijn we vriendinnen en gaan we samen koffies drinken. En toen vroegen de bazen van DED’s It: ‘Zou het niet leuk zijn als je eens meedeed in ‘Tegen de Sterren Op’?’ Ik was er wat bezorgd over: ga ik dat kunnen? Een vaste formule voor imiteren bestaat er niet. Iedereen doet het op zijn manier.”

“Ik heb er al lang van gedroomd om eens weervrouw te mogen spelen. Die blue key met die landkaarten, het leek me interessant om dat eens uit te proberen. Bovendien is Sabine Hagedoren de weervrouw waar ik de meeste sympathie voor heb.

Toen ik het voorstelde, wist ik niet dat Chris Van Espen al bezig was met Frank Deboosere. Ik heb allerlei weerberichten van Sabine Hagedoren zitten te bekijken maar kon haar niet op uitgesproken tics betrappen."

"We hebben natuurlijk de prachtige boezem van Sabine Hagedoren wat in de verf gezet en ik heb mijn best gedaan om haar stem vast te krijgen. Met kleurlenzen en een pruik kom ik qua uiterlijk in ieder geval al in haar buurt.

Ik heb Sabine Hagedoren na een feestje op de VRT verteld dat ik haar nadoe. Ik weet niet of ze er echt blij mee is. Het was in ieder geval niet de bedoeling haar erdoor te sleuren.”

Geen opmerkingen: