maandag 3 februari 2014

Belgische weervrouw Sabine Hagedoren met het weerbericht voor Vlaanderen op 13 mei 2012


Belgische weervrouw Sabine Hagedoren met het weerbericht voor Vlaanderen op 13 mei 2012. 


Sabine Hagedoren is weervrouw in hart en nieren, maar ook kinderen liggen haar na aan het hart. Zo gaf ze les aan zowel het vrije als het gemeenschapsonderwijs.

En ook als moeder ontbreekt het Sabine Hagedoren niet aan passie.

Leeftijd: 43 jaar

Lager onderwijs: Gemeentelijke meisjesschool Aartselaar

Middelbaar onderwijs: Onze-Lieve-Vrouw-Presentatie, richting wetenschappelijke B

Klasgegevens: In 1990 afgestudeerd aan de Universiteit Antwerpen als licentiaat scheikunde


Sabine Hagedoren is weervrouw in hart en nieren.

Al 19 jaar staat ze aan de zijde van Frank Deboosere bij de VRT. Maar ook kinderen liggen haar na aan het hart.

Zo doceerde Sabine Hagedoren wetenschapsvakken aan zowel het vrije onderwijs als in het GO!. En ook als moeder ontbreekt het haar niet aan passie.

Kortom, twee grote projecten waar je haar niet van kan wegslaan.

Sabine Hagedoren: “In 1990 ben ik afgestudeerd als licentiaat scheikunde. Tot 1997 heb ik les gegeven.

Zowel in het vrije onderwijs als in het GO!. Ik gaf fysica, chemie en biologie aan tieners van 14 tot 18 jaar.

In beide netten heb ik dat enorm graag gedaan. Er waren natuurlijk wel verschillen tussen de leerlingen onderling, maar op vlak van theorie was het verschil niet zo groot.

De wet van Newton is nu eenmaal de wet van Newton. Dat verandert niet van school tot school.”

Droomjob
Sabine Hagedoren: “Hoewel ik ervan genoot om samen te werken met jongeren, heb ik er toch voor gekozen om fulltime weervrouw te worden.

Toen de VRT ervoor koos om haar opdrachten uit te breiden, was er een job beschikbaar en heb ik die kans genomen.

Dat heb ik me nog geen dag beklaagd. Dit is echt de job van mijn leven.”

Sabine Hagedoren: “Naast weervrouw ben ik ook mama van twee kleutertjes.

Binnenkort gaat de oudste naar het eerste leerjaar en dan zal ik kunnen helpen met huiswerk maken.

Kinderen hebben veel aandacht nodig en ik geef ze die met veel plezier.

Ik wil mijn kinderen opvoeden tot aangename mensen. Dat vormt op zich al een serieus project (lacht).”

Sabine Hagedoren: “Er zijn veel waarden die belangrijk zijn. Maar als ik er één moet uitkiezen, dan is het ongetwijfeld respect.
 
Zowel voor mens als natuur. Daar hecht ik enorm veel belang aan, ook in de opvoeding van mijn kinderen.

In de eerste plaats moet je natuurlijk vertrekken vanuit het kind zelf.

Eerst kijken wat het kan en wat niet, en dan pas kijken wat je het kind kan bijbrengen.
 
Respect vind ik daarbij wel een belangrijk aspect.”

Geen opmerkingen: